Skargi i wnioski

Rozpatrywanie skarg i wniosków obywateli

  1. Rozpatrywanie skarg obywateli .

Krok po kroku

  1. Sporządź skargę, pamiętając o opatrzeniu jej swoim imieniem, nazwiskiem oraz adresem.
  2. Dołącz kserokopie dokumentów, które mogę pomóc w rozpatrzeniu skargi.
  3. Złóż skargę
  4. Otrzymasz zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi.

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

zamieszczona jest na stronie głównej Zarządu Mienia Skarbu Państwa.

Wymagane Dokumenty

  1. Skarga opatrzona imieniem, nazwiskiem oraz adresem skarżącego.

Opłaty

Skargi, w rozumieniu Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2017r. poz. 1257) nie podlegają opłacie skarbowej.

Miejsce złożenia i odbioru

1. Skargi pisemne można złożyć:

  • w punkcie kancelaryjnym w siedzibie Zarządu Mienia Skarbu Państwa.
  • drogą listową kierując skargę na adres Zarząd Mienia Skarbu Państwa 00-838 Warszawa ul. Prosta 69,
  • za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
  • wnieść ustnie do protokołu w siedzibie Zarządu Mienia Skarbu Państwa, w każdy dzień roboczy w godzinach urzędowania, a także w każdą środę będącą dniem roboczym w godz. 16:00-18:00 (tel. 225512173)
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat@zmsp.org.pl
  • za pośrednictwem faksu - +48 22 551-21-01.

Dyrektor Zarządu Mienia Skarbu Państwa lub wyznaczony zastępca dyrektora przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdy poniedziałek będący dniem roboczym, w godzinach 13:00-16:00, po uprzednim zgłoszeniu pod nr 22 5512173 lub 225512110.

2. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi doręczane jest przesyłką pocztową
      za pokwitowaniem na wskazany adres zamieszkania.

3. Na pisemne żądanie Skarżącego zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi jest
      doręczane elektronicznie z użyciem bezpiecznego podpisu elektronicznego
      weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub za pośrednictwem
      Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) po uprzednim wskazaniu
      adresu skrytki na ePUAP.

Koordynatorem rozpatrywania skarg i wniosków w zarządzie Mienia Skarbu Państwa jest Jarosław Kowalkowski tel. 22 5512173, fax: 22 551-21-01, e-mail: jaroslaw.kowalkowski@zmsp.nazwa.pl.

Termin odpowiedzi

  1. Skargi są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
  2. Skargi posłów, senatorów i radnych, które wnieśli w swoim imieniu lub przekazali do załatwienia w imieniu innej osoby rozpatruje się w terminie do 14 dni.

Tryb odwoławczy

  1. Skargi są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  2. Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.

Uwagi

  1. W przypadku niewskazania przez Skarżącego  imienia, nazwiska i adresu, skarga zostaje pozostawiona bez rozpoznania (zgodnie z treścią § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków - Dz. U. Nr 5, poz. 46).
  2. W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, udzielający odpowiedzi może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego (zgodnie z treścią art. 239 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - dział VIII - tj. Dz. U. z 2017r. poz. 1257).
  3. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi jeżeli działał w granicach prawem dozwolonym.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - dział VIII (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257).
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).

  1. Rozpatrywanie wniosków obywateli.

Krok po kroku

  1. Sporządź wniosek, pamiętając o opatrzeniu go swoim imieniem, nazwiskiem oraz adresem.
  2. Dołącz kserokopie dokumentów, które mogę pomóc w rozpatrzeniu wniosku.
  3. Złóż wniosek.
  4. Otrzymasz zawiadomienie o sposobie załatwienia wniosku.

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych zamieszczona jest na stronie głównej Zarządu Mienia Skarbu Państwa.

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek opatrzony imieniem, nazwiskiem oraz adresem wnioskodawcy.

Opłaty

Wnioski, w rozumieniu Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, z późn. zm.) nie podlegają opłacie skarbowej.

Miejsce złożenia i odbioru

Wnioski pisemne można złożyć:

  1. w punkcie kancelaryjnym w siedzibie Zarządu Mienia Skarbu Państwa.
  2. Za Pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
  3. drogą listową kierując skargę na adres: Zarząd Mienia Skarbu Państwa 00-838 Warszawa ul. Prosta 69
  4. wnieść ustnie do protokołu w siedzibie Zarządu Mienia Skarbu Państwa, w każdy dzień roboczy w godzinach urzędowania, a także w każdą środę będącą dniem roboczym w godz. 16:00-18:00 (tel. 225512173)
  5. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat@zmsp.org.pl
  6. za pośrednictwem faksu - +48 22 551-21-01.

Dyrektor Zarządu Mienia Skarbu Państwa lub wyznaczony zastępca dyrektora przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdy poniedziałek będący dniem roboczym, w godzinach 13:00-16:00, po uprzednim zgłoszeniu pod nr 22 5512173 lub 225512110.

2. Zawiadomienie o sposobie załatwienia wniosku jest doręczane przesyłką pocztową za pokwitowaniem na wskazany adres zamieszkania.

3.  Na pisemne żądanie Wnioskodawcy zawiadomienie o sposobie załatwienia wniosku jest doręczane elektronicznie z użyciem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) po uprzednim wskazaniu adresu skrytki
na ePUAP

Koordynatorem rozpatrywania skarg i wniosków w zarządzie Mienia Skarbu Państwa jest Jarosław Kowalkowski tel. 22 5512173, fax: 22 551-21-01, e-mail: jaroslaw.kowalkowski@zmsp.nazwa.pl.

Termin odpowiedzi

  1. Wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
  2. Wnioski posłów, senatorów i radnych, które wnieśli w swoim imieniu lub przekazali do załatwienia w imieniu innej osoby rozpatruje się w terminie do 14 dni.

Tryb odwoławczy

  1. Wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  2. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.

Uwagi

  1. W przypadku niewskazania przez Wnioskodawcę  imienia, nazwiska i adresu, wniosek zostaje pozostawiony bez rozpoznania (zgodnie z treścią § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków - Dz. U. Nr 5, poz. 46). .
  2. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia wniosku  albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach wniosku jeżeli działał w granicach prawem dozwolonym.
  3. Wniosek można wnieść ustnie do protokołu w najbliższej siedzibie Urzędu m.st. Warszawy .

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - dział  VIII  (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, z późn. zm.).  
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń

Rejestr zmian

Data publikacji

Osoba