Rozpatrywanie skarg i wniosków obywateli
- Rozpatrywanie skarg obywateli .
Krok po kroku
- Sporządź skargę, pamiętając o opatrzeniu jej swoim imieniem, nazwiskiem oraz adresem.
- Dołącz kserokopie dokumentów, które mogę pomóc w rozpatrzeniu skargi.
- Złóż skargę
- Otrzymasz zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
zamieszczona jest na stronie głównej Zarządu Mienia Skarbu Państwa.
Wymagane Dokumenty
- Skarga opatrzona imieniem, nazwiskiem oraz adresem skarżącego.
Opłaty
Skargi, w rozumieniu Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2017r. poz. 1257) nie podlegają opłacie skarbowej.
Miejsce złożenia i odbioru
1. Skargi pisemne można złożyć:
- w punkcie kancelaryjnym w siedzibie Zarządu Mienia Skarbu Państwa.
- drogą listową kierując skargę na adres Zarząd Mienia Skarbu Państwa 00-838 Warszawa ul. Prosta 69,
- za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
- wnieść ustnie do protokołu w siedzibie Zarządu Mienia Skarbu Państwa, w każdy dzień roboczy w godzinach urzędowania, a także w każdą środę będącą dniem roboczym w godz. 16:00-18:00 (tel. 225512173)
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat@zmsp.org.pl
- za pośrednictwem faksu - +48 22 551-21-01.
Dyrektor Zarządu Mienia Skarbu Państwa lub wyznaczony zastępca dyrektora przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdy poniedziałek będący dniem roboczym, w godzinach 13:00-16:00, po uprzednim zgłoszeniu pod nr 22 5512173 lub 225512110.
2. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi doręczane jest przesyłką pocztową
za pokwitowaniem na wskazany adres zamieszkania.
3. Na pisemne żądanie Skarżącego zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi jest
doręczane elektronicznie z użyciem bezpiecznego podpisu elektronicznego
weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub za pośrednictwem
Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) po uprzednim wskazaniu
adresu skrytki na ePUAP.
Koordynatorem rozpatrywania skarg i wniosków w zarządzie Mienia Skarbu Państwa jest Jarosław Kowalkowski tel. 22 5512173, fax: 22 551-21-01, e-mail: jaroslaw.kowalkowski@zmsp.nazwa.pl.
Termin odpowiedzi
- Skargi są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- Skargi posłów, senatorów i radnych, które wnieśli w swoim imieniu lub przekazali do załatwienia w imieniu innej osoby rozpatruje się w terminie do 14 dni.
Tryb odwoławczy
- Skargi są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
- Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.
Uwagi
- W przypadku niewskazania przez Skarżącego imienia, nazwiska i adresu, skarga zostaje pozostawiona bez rozpoznania (zgodnie z treścią § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków - Dz. U. Nr 5, poz. 46).
- W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, udzielający odpowiedzi może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego (zgodnie z treścią art. 239 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - dział VIII - tj. Dz. U. z 2017r. poz. 1257).
- Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi jeżeli działał w granicach prawem dozwolonym.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - dział VIII (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
- Rozpatrywanie wniosków obywateli.
Krok po kroku
- Sporządź wniosek, pamiętając o opatrzeniu go swoim imieniem, nazwiskiem oraz adresem.
- Dołącz kserokopie dokumentów, które mogę pomóc w rozpatrzeniu wniosku.
- Złóż wniosek.
- Otrzymasz zawiadomienie o sposobie załatwienia wniosku.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych zamieszczona jest na stronie głównej Zarządu Mienia Skarbu Państwa.
Wymagane Dokumenty
- Wniosek opatrzony imieniem, nazwiskiem oraz adresem wnioskodawcy.
Opłaty
Wnioski, w rozumieniu Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, z późn. zm.) nie podlegają opłacie skarbowej.
Miejsce złożenia i odbioru
Wnioski pisemne można złożyć:
- w punkcie kancelaryjnym w siedzibie Zarządu Mienia Skarbu Państwa.
- Za Pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
- drogą listową kierując skargę na adres: Zarząd Mienia Skarbu Państwa 00-838 Warszawa ul. Prosta 69
- wnieść ustnie do protokołu w siedzibie Zarządu Mienia Skarbu Państwa, w każdy dzień roboczy w godzinach urzędowania, a także w każdą środę będącą dniem roboczym w godz. 16:00-18:00 (tel. 225512173)
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat@zmsp.org.pl
- za pośrednictwem faksu - +48 22 551-21-01.
Dyrektor Zarządu Mienia Skarbu Państwa lub wyznaczony zastępca dyrektora przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdy poniedziałek będący dniem roboczym, w godzinach 13:00-16:00, po uprzednim zgłoszeniu pod nr 22 5512173 lub 225512110.
2. Zawiadomienie o sposobie załatwienia wniosku jest doręczane przesyłką pocztową za pokwitowaniem na wskazany adres zamieszkania.
3. Na pisemne żądanie Wnioskodawcy zawiadomienie o sposobie załatwienia wniosku jest doręczane elektronicznie z użyciem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) po uprzednim wskazaniu adresu skrytki
na ePUAP
Koordynatorem rozpatrywania skarg i wniosków w zarządzie Mienia Skarbu Państwa jest Jarosław Kowalkowski tel. 22 5512173, fax: 22 551-21-01, e-mail: jaroslaw.kowalkowski@zmsp.nazwa.pl.
Termin odpowiedzi
- Wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- Wnioski posłów, senatorów i radnych, które wnieśli w swoim imieniu lub przekazali do załatwienia w imieniu innej osoby rozpatruje się w terminie do 14 dni.
Tryb odwoławczy
- Wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
- Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Uwagi
- W przypadku niewskazania przez Wnioskodawcę imienia, nazwiska i adresu, wniosek zostaje pozostawiony bez rozpoznania (zgodnie z treścią § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków - Dz. U. Nr 5, poz. 46). .
- Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach wniosku jeżeli działał w granicach prawem dozwolonym.
- Wniosek można wnieść ustnie do protokołu w najbliższej siedzibie Urzędu m.st. Warszawy .
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - dział VIII (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Metryka
Rejestr zmian
Rozwiń